會聽到Owl City的歌是因為同事Amy介紹的。有一天下午,接到她傳的網址

,剛好手邊工作告一段落,就連過去聽完了整首歌曲。

整首歌聽完之後,被他的曲風及聲音所吸引。好輕鬆的電子樂曲,聲音也是

有點慵懶、舒服。感覺自己彷彿是在夏季的午後,躺在樹蔭底下,靜靜的吹

著海風,悠閒的品嚐這難得的攸閒時光。

因為被Owl City所吸引,就去google了一下。

Adam Young是OwkOwatonna, Minnesota的大學二年級生, 於去年組建了Owl City樂隊,在2007年的夏天獨立發行的首張專輯。

有興趣的人可以去他的MySpace去試聽其他歌曲,都蠻好聽的,值得推薦。


他的MySpace網址 http://www.myspace.com/owlcity


推薦一首歌The Saltwater Room




歌詞如下,很有fu的一首歌曲

I opened my eyes last night and saw you in the low light

昨夜我睜開眼,看見你在昏暗的燈光下

Walking down by the bay, on the shore, staring up at the planes that aren’t there anymore

沿著海灣走下去,凝視不斷延伸的海平面

I was feeling the night grow old and you were looking so cold

我感覺到夜的老去,而你那麼冷淡

Like an introvert, I drew my over shirt

就像一個內向者,我提著我的外衣

Around my arms and began to shiver violently before

揮動我的雙臂,開始激烈地打碎過去

You happened to look and see the tunnels all around me

你注視圍繞在我四周的隧道

Running into the dark underground

飛奔入黑暗的地下

All the subways around create a great sound

四周所有地鐵都發出一種美妙的聲音

To my motion fatigue: farewell

我累了,永別

With your ear to a seashell

把一枚海螺放在耳邊

You can hear the waves in underwater caves

你會聽見來自水下洞穴的海浪聲

As if you actually were inside a saltwater room

仿佛置身於一個充滿海水的房間


Time together is just never quite enough

在一起的時間總是不夠

When you and I are alone, I’ve never felt so at home

你我孤獨時,我沒有在家的感覺

What will it take to make or break this hint of love

製造然後破譯愛的暗示的,將是什麼

We need time, only time

我們需要時間,只是時間

When we’re apart whatever are you thinking of?

我們分離時,你在想什麼

If this is what I call home, why does it feel so alone?

如果我把這稱為“家”,它為何如此孤獨?

So tell me darling, do you wish we’d fall in love?

那麼,親愛的,告訴我,你是不是希望我們相愛

All the time, All the time...

一直,一直。。。


Can you believe that the crew has gone and wouldn’t let me sign on?

你相信嗎?人群已離去,他們會讓我們在此作下標誌

All my islands have sunk in the deep, so I can hardly relax or even oversleep

我整個島都已墜入深淵,所以,我現在不敢放鬆,難以入睡

I feel as if I were home some nights when we count all the ship lights

我仿佛又回到家裏,回到那些我們一起數船上的燈的夜晚

I guess I’ll never know why sparrows love the snow

我猜,我永遠不會知道麻雀愛雪的理由

We’ll turn off all of the lights and set this ballroom aglow

我們關上所有燈,把這舞廳佈置得一片通紅
arrow
arrow
    全站熱搜

    pcshu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()